Eligibility Requirements

Eligibility Requirements for Tourism Members:
  1. Be or own a tourism-based business
  2. Have up and running marketing tools : website, social media, traditional media
  3. Have its main office or a branch in RTO 10
  4. Abide by clear and accurate business hours
  5. Provide visitors with a clean, welcoming, safe and sound environment
  6. Address the clients’ questions and concerns diligently and accurately, with utmost fairness and professionalism
  7. Show as much attention to detail as possible while providing clients with a superior service
  8. Treat clients with courtesy, respect and professionalism
  9. Comply with federal, provincial and municipal laws and regulations
  10. Update your status with TPRT at least annually or upon any change that might come up, including business profile, contact information, team members and relevant operation information.
Eligibility Requirements for Complementary Members:
  1. Be involved, on behalf of a business or an organization, in the tourism industry
  2. Have up and running marketing tools : website, social media, traditional media
  3. Have its main office or a branch in RTO 10
  4. Abide by clear and accurate business hours
  5. Provide visitors with a clean, welcoming, safe and sound environment
  6. Address the clients’ questions and concerns diligently and accurately, with utmost fairness and professionalism
  7. Show as much attention to detail as possible while providing clients with a superior service
  8. Treat clients with courtesy, respect and professionalism
  9. Comply with federal, provincial and municipal laws and regulations
  10. Update your status with TPRT at least annually or upon any change that might come up, including business profile, contact information, team members and relevant operation information.

Déjà membre?

Déjà membre?

Devenir membre

De nombreux avantages accompagnent votre adhésion à TPRT!
  • Chaque membre recevra un autocollant magnétique (décalque) pour une vitrine indiquant « Fier membre 2019 » et le collant « 2019 » pour apposer à votre affiche rigide 2 x 3, qui est à installer à l’extérieur de votre entreprise ou du siège social de votre organisme. (Si vous n’en avez pas, veuillez communiquer avec nous.);
  • Un profil sous forme de page pour votre entreprise ou votre organisme inclus(e) sur www.tprt.ca, le site touristique de prédilection dans la région, incluant un descriptif, deux photos, une carte Google intégrée et des liens vers votre site et vos pages Facebook et Twitter;
  • L’accès au Programme de signalisation touristique régional;
  • Des rabais chez divers partenaires; pour obtenir de plus amples renseignements quant aux rabais, veuillez visiter l’intranet des membres ou communiquez avec nous;
  • Votre entreprise ou votre organisme représenté(e) dans le cadre de plusieurs événements, foires commerciales et festivals en Ontario et au Québec;
  • L’accès aux tendances et aux renseignements qui ont trait à l’industrie touristique, par le biais de l’intranet et de nos infolettres;
  • Diverses opportunités de réseautage dans le cadre des rencontres du CA et de l’AGA et d’autres rencontres publiques ou pour membres seulement, dont les thèmes sont variés;
  • L’accès à des formations enrichissantes afin de maximiser vos objectifs et de vous démarquer dans le secteur touristique;
  • L’accès à plusieurs opportunités de promotion que coordonne ou reçoit TPRT au cours de l’année, incluant des rabais de groupe pour de la publicité dans des publications, l’ajout de vos produits ou services dans les paniers, des prix de concours et des forfaits offerts dans le cadre de tirages d’événements et de foires;
  • Votre entreprise ou votre organisme identifié sur les cartes arrachables 11 X 17 de la région.

Si vous désirez devenir membre, veuillez remplir le formulaire d'adhésion.

Prescott-Russell Tourism may decline or terminate membership status in the case of non-compliance, failure to meet payment requirements or any other threat to the willingness, the goodwill, or the reputation that define the objectives brought forth by the region’s tourism industry or by Prescott-Russell Tourism.